Fructele si legumele sunt asociate cu scaderea riscului de adenoame pe colon si rect
Numerosi componeneti din fructe si legume s-au dovedit a avea un efect inhibitor in cancer, urmare studiilor facute pe animale. Totusi, acest efect asupra cancerului nu a fost clar demonstrat in studii facute pe oameni.
Studiul Tennessee Colorectal Polyp a investigat asocierea dintre consumul de fructe si legume si riscul de formare de adenoame pe colon si rect la oameni.
Studiul a fost facut in perioada 2003-2005. Subiectii au avut varsta cuprinsa intre 40-75 ani si aveau cel putin un adenom, rezultat in urma colonoscopiei.
Concluziile studiului au aratat ca, cresterea cantitatii de fructe si legume, sucuri de fructe, vegetale, au fost asociate cu reducerea riscului de adenoame pe colon si rect.
Rata a fost 0,66 pentru toate fructele, 0,64 pentru fructe si legume zemoase, 0,72 pentru sucul de fructe si 0,74 pentru vegetale.
Journal of Nutrition, doi:10.3945/jn.108.098889, Vol. 139, No. 2, 340-344, February 2009
Pentru mai multe informatii, disponibile numai in limba engleza, click aici.
