Home | Despre noi | Confirmari stiintifice | Comunitate | Contact

Informatii utile despre prepararea meniurilor naturale

“Meniurile naturale sunt gustoase si hranitoare, sunt sanatoase si necesita mai putin timp pentru preparare”

Meniurile naturale ne ofera o variatate foarte mare de combinatii, de la aperitive cu seminte si germeni incoltiti, salate si creme de fructe, pana la supe, ciorbe, muraturi, sosuri, sarmale, pizza, mititei, prajituri si torturi.

Este recomandat ca meniurile naturale sa nu fie luate ad literam, decat poate la inceputul experientei fiecaruia in asa numita “Bucatarie fara foc”.

Prepararea meniurilor naturale lasa loc imaginatiei in combinarea ingredientelor si cantitatilor. Nici o reteta practic nu va iesi ca cea facuta anterior, fiecare meniu constituind, de fapt, o noua experienta.

Dupa o experienta de peste 10 ani in prepararea meniurilor naturale, prezentam cateva informatii utile, pentru usurinta inceputului:

  • nu “va prindeti mintea” cu retete sofisticate de la inceput, cu pudre diverse de plante sau legume, cu folosirea pastelor de grau incoltit sau cu meniuri mai complicate.

Incepeti cu meniuri simple, folosind pentru inceput razatoarea, storcatorul de fructe si legume si mixerul si ulterior, pe masura ce capatati experienta, puteti folosi si robotul de bucatarie, masina de rosii si masina de carne (pentru grau incoltit si alti germeni incoltiti). Nu va legati de ingredientele ce va lipsesc dintr-o reteta, ci incercati sa inlocuiti respectivele ingrediente cu altele alcatuind propria Dvs. reteta din ce aveti in frigider sau in camara.

  • pentru a da gust dulce meniurilor naturale se foloseste mierea sau pasta de curmale
  • gustul sarat al preparatelor naturale se obtine din chiar sarurile naturale din legume, condimente.

Se mai poate folosi sarea de mare, precum si, la meniurile care permit, branza telemea. Este de retinut faptul ca, prin fierbere, prajire sau coacere sunt indepartate si unele arome si substante volatile, care dau gust placut hranei

  • pentru a da gust acru mancarii se foloseste zeama de lamaie, otetul de mere, borsul sau zeama de varza
  • pentru aromatizarea preparatelor naturale se folosesc condimente, plante aromatice, pudra de legume sau fructe
  • folositi uleiuri presate la rece: ulei de floarea soarelui, ulei de dovleac, ulei de masline, ulei de samburi de struguri, etc.
  • liantul folosit pentru prepararea supelor, ciorbelor sau a altor mancaruri naturale poate fi: zerul, apa de legume, borsul, laptele de vaca, capra sau de soia, sucul de legume, zeama de varza, iaurtul sau laptele batut
  • pentru blat de pizza naturala se poate folosi paine naturala macinata in combinatie cu branza dulce

Fiind deshidratata, painea naturala are proprietatea de a absorbi zerul din branza, rezultand astfel un aluat la care se pot adauga diferite condimente, in functie de gust.

O alta varianta este pasta de germeni de grau, care se obtine din grau incoltit, cu ajutorul masinii de carne

  • pentru blat de prajituri naturale sau tort natural se pot folosi: grisul, nuca de cocos, macinata prin masina de cafea (pentru a se marunti mai bine si a se obtine o consistenta pastoasa), precum si painea naturala macinata, in combinatie cu branza dulce.

La aluatul rezultat, se poate adauga miere, scortisoara, coaja de lamaie si portocala, cacao, precum si alte plante aromatizante.

  • preparatele naturale se recomanda a fi procesate fizic cat mai putin sau, in caz contrar sa fie consumate pe loc, din cauza proceselor de oxidare

Aprovizionarea cu fructe si legume este preferabil a se face din piata, de la tarani sau din gradina proprie, pentru a nu fi stropite cu erbicide, insecticide sau pesticide. De asemenea, lactatele, mierea, semintele, graul, hrisca, se pot procura din piata sau de la magazinele plafar.

Prepararea germenilor din seminte

Se pun semintele in apa, pe o farfurie plata, astfel incat sa fie cuprinse de apa dar sa nu pluteasca. Pentru ca apa sa nu se evapore repede, farfuria se poate acoperi. In functie de temperatura, semintele se umfla si incoltesc in 2-3 zile. In ultima zi se pot descoperi si pune la lumina pentru a se imbogati de vitamine. Se pot pune la incoltit atat seminte de grau, orz, cat si boabe de fasole, lucerna, soia, mazarea.

Studiul efectuat de C.I. Kervran pe seminte incoltite a aratat ca, a treia zi de la momentul introducerii in apa, continuturile principalelor elemente (K, Ca, Mg) in grau cresc de cateva ori, in timp ce continutul vitaminelor si enzimelor cresc de sute de ori.

Prepararea condimentelor pentru iarna

Pe langa condimentele gasite in magazine, pentru perioada iernii se poate pregati un praf de vegetale din patrujel, marar, urzici, telina, morcov, pastarnac, patrunjel si diverse plante medicinale.

Pentru deserturi se poate prepara un amestec din coaja de portocale, de lamai, scortisoara, baton de vanilie. Plantele se pun la uscat si ulterior se macina sau se maruntesc, se amesteca si folosesc in diverse meniuri naturale.

   Home | Harta site | Links | Termeni si conditii | Contact | Rss Feed
© 2009 AlimentatieNaturala.ro